14 Nisan 2011 Perşembe

Yaşam Kullanma Kılavuzu

Şu an okumakta okuduğum kitap sağda da görebileceğiniz üzere Georges Perec, Yaşam Kullanma Kılavuzu.
İnsan yazarın bu resmini görünce bu kitapta çılgınca şeyler olmalı diye düşünüyor. Yorumları okuyunca da evet tam da düşündüğüm gibi dedi. Gittim 25 tl karşılığında kitabı aldım. Fiyatı görgüsüzlüğümden değil fahiş kitap fyatlarına dikkat etmek için yazdım. Vay arkadaş nedir bu fiyatlar diyorum kendi kendime. En ucuz kitap 15 tl den başlıyor. Sonra da korsan almayın diyorlar, itiraf ediyorum 15 tlden fazla olan kitapların korsanı varsa alıyorum :) Biliyorum çok ayıp ama böyle fiyatlara satan kitapevinin hiç mi suçu yok. Satın 15-20 tl'ye alalım mis gibi orjinal kitabımızı,koptu uçtu derdi olmadan keyifle okuyalım. Böyle diyorum ama genelde popüler kitapların korsanı olduğu için parama kıyıp okumak istediğimi alıyorum artık ne yapalım.

Gelelim dağılan konuyu toplamaya... Bir kitabı okumak kadar nasıl okunacağını bilmekte önemliymiş,kitapta neler anlatılıyor önceden biraz fikir sahibi olmak gerekirmiş. Kitabı aldım elime başladım heyecanla okumaya,bir apartman dairesinde yaşayanlar tanıtılıyor.Okuyorum okuyorum hala olay başlamadı. Geçelim kişileri olaya gelelim heyecanıyla okumaya devam ediyorum. Sonradan biraz araştırınca kitabın  aslında tam da böyle olduğunu anladım. Perec bu kişilerin ilginç hayatları üzerinden yapmış anlatımını. Ve bende okuduğum 200 sayfayı başa alarak, 1.sayfadan birde bu gözle okumaya başladım.Bakalım karşıma neler çıkacak.

Hiç yorum yok: