2 Aralık 2011 Cuma

Kirpinin Zarafeti, Muriel Barbery

"Hayatın belki de bu olduğunu söylüyorum. Fazlasıyla umutsuzluk. Ama aynı zamanda, güzel bir iki an."

Kirpinin Zarafeti , son sayfasında bu can alıcı cümleler yazıyor. Benim düsturum olan bir söz de "Mutluluk bir varış değil,yolculuktur" der. Hep mutlu,hep güzel bir hayat olamaz. Her anını keyfile yaşadığımız bir hayat ütopyadan öteye gidemez sanırım. Ancak mutlu anlar,mutlu zaman dilimleri vardır. Birçoğumuz hayatımızın hep mutlu geçmesini bekler bu durumun zıttı karşısında depresyona girer,melankolik takılır,arabeske bağlarız. Oysaki hayatı iyisiyle kötüsüyle kabul etmeliyiz. Başımıza gelen şeyleri olgunlukla karşılayıp,dersler çıkarmaya çalışırsak daha iyi olacağımızı düşünüyorum. Kendi hayatıma baktığımda başıma gelen kötü şeylerden öyle dersler çıkarmışım ki bunları yaşamasam asla alayamayacağım dersler. Tabi insan bunları sıcağı sıcağına anlayamıyor,biraz zaman geçip yatışınca,sakin kafayla daha net görebiliyor gözyaşlarının ardındaki gerçekleri.
Zaman herşeyin ilacıdır her ne kadar sıradan bir laf gibi dilimize pelesenk olduysa da aslında içinde kocaman bir gerçeği barındıran,yaşanmışlık barındıran bir nasihattır. İnsanın anayasasının başına ekleyeceği ilk cümle olmalıdır, zaman herşeyin ilacıdır.

Gelelim kitabımıza,çok fazla şey yazmak istemiyorum. Eminim birçok kişi çoktan okumuştur kitabı. Güzel,akıcı,zaman zaman fazla felsefi gelse de gayet akıcı bir dile sahip. Hatta komik bile..Romanın iki kadın karakteri de zeki,entellektüel olmalarının yanında esprililerde. Biraz kendimi buldum desem yalan olmaz biraz da keşke böyle bir arkadaşım olsaydı dedim. Sonuç olarak pişman olmayacağınız,kütüphanenizde olması gereken bir roman.

Not: D&R'da %25 indirimli...


Hiç yorum yok: