26 Aralık 2010 Pazar

Karşımdakinin davranışlarına göre ona davranırsam bir süre sonra kendimi unutmaz mıyım? Düşünsenize her insanın aynı durum karşısında farklı davranışları olabilir. Ve ben bir tek  kişi olarak birden çok, farklı insana farklı tepkiler verirsem kişiliğim çoklu olmaz mı? Bir süre sonra muhtemelen hangisinin gerçek ben olduğunu unutmuş olurum. Sanırım bu konudan güzel bir psikolojik hikaye çıkar.

Hepimiz dünyaya saf ve temiz olarak gelir,büyüdükçe kirlenir o saflıktan biraz hatta bazılarımız baya bir uzaklaşır. Zamanla adamına göre davranmaya başlarız yani iyi davranına iyi ,kötü davranana kötü davranır oluruz. Bize sırrını açana sırrımızı açar,ketum davranana ketum davranırız. Bir arkadaşımız aradığında koşa koşa giderken bir diğerinin telefonuna bile bakmayız çünkü zamanında o da bize öyle yapmıştır. Belki yolun başında değil ama bir süre sonra büyük çoğunluk etrafındaki insanlara onların kendisine davrandığı gibi davranmaya başlar. Tam o telefona elimiz uzanacakken birden aklımıza onun bizi defalarca yarı yolda bıraktığı,başkalarını tercih ettiği gelir. Belki en iyisi bunları hatırlayıp o telefonu açmamak.Ama o zaman gerçek mi olur bu davranış,bizi yansıtan gerçek ben mi oluruz ?

Hiç yorum yok: