23 Mart 2011 Çarşamba

Firarperest,Elif Şafak

Elik Şafak, önyargıyla baktığım bir yazardı. Neden bilmiyorum ama snob bir havası var gibiydi benim için,çok satan kitaplara antipatim olduğundan dolayı da kitaplarına ve kendisine mesafeliydim hep. Meşhur kitabı Aşk'ı okuyunca biraz içim ısındı ona. Daha sonra Pinhan'ı okudum ve bu ilk romanıyla Mevlana Büyük Ödülünü kazanmış olduğunu öğrenince vay be demekten kendimi alamadım.

En son da Firarperest'i okudum. Arka kapağını ve içindekileri okuyunca işte bu dedim,şu an bana iyi gelecek bir kitap buldum. Hem de 14 tl'ye. Bir taşla iki kuş vurduğumu düşündüm. Fakat okumaya başlayınca anladım ki gazete yazılarından derlenmiş bir kitaptı. Okunabilir,bir çırpıda bitirebilirdi fakat aradığım kitap değildi. Evet içinde altını çizdiğim çok güzel yerler vardı,evet birkaç şey öğrendim bu kitaptan.

Vesselam kafanızı biraz dağıtacak,güzel bir köşeyazıları kitabı... Tavsiye ederim...

Not: İçinde ayracı olması ve ayrıca karton kapağı olması da çok hoş. Unutmadan M.K.Perker çizimleriyle zenginleştirilmiş kitap.

"Kelime cömerdi, duygu cimrisi bugünün insanı." (syf 11)

"Otuzbeş yaşına kadar ha bire didişiyorsun, ya ailenle ya akrabalarınla, ya arkadaşlarınla, ya sevdiğinle, ya bedeninle. Otuzbeş-kırk arası yavaş yavaş duruluyorsun. Ama esas kırkından sonra başlıyor kadınlık."

"Yalnızlık insanın kendisiyle yaptığı bir sohbettir. Aracısız. Katkısız. Oyunsuz. Yalansız. Saf ve som bir sohbet."

"Arkadaş bir esinti ise, ferah ve latif; dost kuvvetli bir rüzgar demek, bir deli-güzel yel, saçıp dağıtan, tutup silkeleyen. Arkadaş çiseleyen bir yağmur ise, dost bir fırtına demek. Parçaları yerinden söken, tozu dumana katan, insanı sarsıp kendine getiren."

"Erkek genelikle güneş gibidir. Ya batar ya çıkar. İktidar peşinde, ya kazanır ya tepetaklak yuvarlanır. Net, berrak, sade ve yalın. Kadın ise ayın halleri gibidir. Parlarken bile bir yanı karanlıkta kalır. En görünür olduğu zamanlarda bile bir parçası bulutların ardında... Kadın muammadır."


Kaynak resim

1 yorum:

Angel dedi ki...

Yorumu Bunaa Yapacagımaa Alttakını Yazmısım Sorry :D