14 Şubat 2012 Salı

Geniş bir genelleme

Her roman aslında bir otobiyografidir. (Malraux)

Selim İleri'nin Bu yaz ayrılığın ilk yazı olacak kitabının başında yazar bu cümle ve sayesinde farkettim ki gerçekten de romanlar,hikayeler yazarından izler taşıyor. Mesela bu kitap Selim İleri'nin melankolik,içe dönük,bunalımlı yaşantısından izler taşıyor. Onun fikirlerini,yaşantısından bölümleri yansıtıyor.

Sonrasında  okuduğum diğer kitaplarda da yazar izlerinin peşine düştüm.Yazarların hayatını okuyunca anlattıklarının aslında kendileri olduğu çıktı ortaya.Hayallerinin dışında gerçekten yaşanmış hikayelerini de yazıyorlar.Bu durumda belki de geniş bir genellemeyle düşündüklerim doğru çıkıyor. Tezim, oyuncularında rollerinde kendilerini yansıttıkları. Mesela rol icabı kızdıklarında gerçekte de böyle kızdıklarını düşünüyorum. Rolünün hakkını vererek ortalığın tozunu attıran bir oyuncunun gerçek hayatında sakin sakin kızabildiğini düşünmüyorum. Henüz sakin sakin sinirleniyorsa bile içinde patlamaya hazır birinin beklemekte olduğunu düşünüyorum. Aşık rolünde gerçekte de aşık olduklarında o şekilde bakıp, roldeki gibi sarıldıklarını,dokunduklarını düşünüyorum. İnsan içinde olmayan bir şeyi rol bile olsa dışa yansıtamaz diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok: