20 Mayıs 2014 Salı

İspanya


10 günlük yoğun, koşturmacalı, bazen iyi ki görmüşüm dedirten bazen aman boşa para verdim dedirten ama yine de keyfili bir geziydi. Detayları zaman içerisinde aktaracağım ama genel olarak bir şeyler demek istedim önceden.

Bence İspanya'nın en keyif verici, en gidilesi bölgesi Endülüs. Madrid şehir olarak Barselona'dan daha güzeldi, Barselona göçmen dolu ve çok kalabalık. Her taraf ot kokan göçmen dolu, İstanbul'u aratmayacak derecede yapışkan satıcılar mevcut. Ben Barselona'lı olsam bütün göçmenleri ülkelerine gönderir, şehrin kalitesini geri kazanırdım. Gitmeden birçok araştırma yaptım, Dali müzesi, Elhamra Sarayı ve Sagrada Familia Kilisesi için çok kuyruk olur mutlaka önceden internetten bilet alın yazıyordu. Zamanını geçirdiğim için kilise hariç diğerleri için bilet alamamıştım ama hiç sıra yoktu gittiğimizde. Biz girdikten sonra küçük bir kuyruk oluştu ama bence önceden almaya pek gerek yok.

En çok etkilendiğim yerler Elhamra Sarayı, Cordoba Cami, Barselona'daki ışıklı su gösterisi, Madrid Retiro parkta kayık keyfi oldu. Ve Dali müzesi tabiki.

Hayal kırıklığım ise churros dedikleri meşhur tatlıları oldu,3 kişilik koca bir tatlı aldık ama bir tane bile zor yedik. Ve Casa Battlo'da 21,5 €'nun karşılığını veremedi, pişman oldum girdiğime. İçerisi çok kalabalıktı belki de detaylıca gezsem daha farklı olurdu.

Şimdilik bu kadar. He bir de Flamenko ve Zambra izledik,müthişti.

Hiç yorum yok: