6 Ekim 2010 Çarşamba

Ets tur ve Gap

Evet girişi yapıyorum.Geriside zamanla gelir.

17 eylül cuma akşamı Ets turla güneydoğu yolculuğumuz başladı.4 heyecanlı arkadaş koltuklarımızda yerimizi aldık.Elimizde tur programı,heyecanlı gözlerle yolculuğumuza başladık.

Bu yazımda genel olarak turdan bahsedeceğim.Şehir şehir detayları notlarıma ulaşınca yazacağım.Detay deyince gözünüz korkmasın, benim detaylarım bilinmedikler üzerine olacak.Rehbermizden bir çok şey öğrendim.Gerçekten donanımlı bir rehberdi.

Anladım ki rehber olmak kolay bir iş değilmiş.Özellikle güneydoğu gibi medeniyetlerin merkezi,tarihin ve mimari dokunun iyi örneklerinden olan bir yeri anlatmak için sadece rehberlik okumak yetmezmiş.Coğrafya,tarih,dinler tarihi,mitoloji,sanat tarihi ve genel kültürden baya nasiplenmiş olmak gerekiyor.Rehberimizde tüm bunların hakkını verecek nitelikteydi.Anlattığı hikayelerle tarih,mitolojiye büründü ruhuma girdi.

Ets turla ilgili fikirlerimi belirtmeden geçmek istemiyorum.Tur şirketi arayışındayken pek fazla deneyim bilgisi edinememiştim.Genelde insanlar gezip gördüğü yerleri anlatmış,tur şirketini es geçmişler.Ben benim gibi arayışı olanlar için yazım kaynak olsun istiyorum.
Ets tur,genel anlamda iyiydi.Programa çoğunlukla sadık kaldı.Antakya konaklamasını Adana olarak değiştirdi.Antakya'da kalmak daha iyi bir seçenekti ama Adana Hilton'a girince tüm fikrim değişti :)
Güneyde deniz,kum,güneş tatili yapmak varken Güneydoğu'yu seçen biri için biraz tuhaf olabilir ama Hilton bir başkaydı.Galiba tiki tarafım devreye girdi :) Ama insan kaç defa Hilton'da kalabilir ki.Dünya gözüyle pufidik yataklarında yattık,havuzundan bile faydalandık :) Antakya'da konaklamama suçunu Hilton'la örtpas ettiler,ses etmedik :)

Kayseri'deki İbis Otel hariç Ets'nin seçtiği tüm oteller gayet güzeldi.Hilton dışında Gaziantep Tuğcan Otel'de son derece güzeldi.Özellikle tatlıları kilomda artışa sebep oldu.

Gelelim turun fiyasko oteline.Kayseri konaklamamız olmamasına rağmen son gün İbis Otel'de konakladık.İki yıldızlı bir oteldi,kaliteside ona göreydi.O kadar ki yemeklerinden midemiz bozuldu.Dönüş yolumuz sayelerinde sancılı geçti.Ve rehberimiz bu hususta sınıfta kaldı.İnsan olarak beklediğim desteği göremedim maalesef.Detay verip konuyu uzatmak istemiyorum.Sonuç olarak Ets Tur; rehber olarak çok iyi,oteller konusunda bir otel hariç gayet iyi,sorunları çözme konusunda ise oldukça duyarsız.

Hiç yorum yok: