25 Şubat 2011 Cuma

Terapide 5 Soluk

Psikolog İlkim Öz'ün 5 danışanın öyküsü... Bu tür kitaplar okunacaklar listemin ilk sırasındadır her zaman. Bir zamanlar psikolog olmayı çok istemiştim ama kader beni hesap kitaba sürükledi. İnsanlar yerine hesap makinesiyle uğraşıyorum :) Ama hep gözlemleyen biri olmuşumdur,insanları inceler ve aslında nasıl olduklarını anlamaya çalışırım. Kendime göre şöyle bir tezim de var.Bence; aşırı davranışların altında mutlaka psikolojik rahatsızlıklar,sebepler var. Aşırı gülme,aşırı konuşma,aşırı hareket,aşırı suskunluk.Bunların hepsi başka bir şeyi örtmek için yapılan aşırı davranışlar.Çok gülen aslında çok ağlayandır,dertlerini örtpas etmek hatta kendini kandrmak için olur olmaz herşeye güler.İnsanlar da onun için ne kadar neşeli biri derler.Oysa ki  iç yüzü öyle değildir,dokunsan ağlayacak insanlardır onlar. Neyse benim amatör psikolog zırvalamalarımı bir kenara bırakıp kitaba gelelim.

Aslında bu tür kitapların bence en iyi kalemi Irvin Yalom'dur.İşin içine edebiyatta katarak,hikayeleri romansı bir edayla sunar okuyucuya. Birkaç kitabı haricinde  kitaplarını hep büyük bir zevkle okumuşumdur.

Rafta,Terapide 5 Soluk'u görünce dayanamayıp aldım. 150 sayfa ve 5 hikayeden oluşan bir kitap.Açıkcası Irvin Yalom tadı kesinlikle bulamadım.Hikayeler oldukça kısa ve yüzeysel anlatılmış.Sanki terapistin elinde sihirli bir değnek var ve herşeyi normale döndürüyor.Anlatımdaki eksikliklerden dolayı gerçek izlenimi vermiyor hikayeler. Örneğin bir kaç defa intihar girişiminde bulunmuş, bir çok terapiste gitmiş bir kız bir kaç seans sonra baya ilerlemeler kaydetmeye başlıyor.Daha önceki psikologlar ne kadar başarısızmış diyesi geliyor insanın. Şu an 3.hikayedeyim.Bakalım son ikisi nasıl olacak ?

Hiç yorum yok: