19 Mart 2012 Pazartesi

Galata Kulesi

Sana dün bir tepeden baktım aziz İstanbul, baktım da etrafındaki betonlar boynumu büktü,büyüyü bozdu. Seni daha iyi görebilmek için Hezarfen'in kanat takıp uçtuğu, Vedat'ın kanatsız uçmaya çalıştığı Galata Kulesi'nden baktım sana da içim acıdı.

Etrafın taş olmuş,virane olmuş.Ama bir tarafın hala şükürler olsun ki apaydınlık,masmavi,ışıl ışıl. Sende gün batımını izlemeli,uzun güzel düşüncelere dalıp gitmeli,kederlenmeli,hüzünlenmeli ama bir taraftan da heyecanlanmalı,içimi sevinç kaplamalı.

Galata Kulesi'nin tarihi hikayesi bilindik.Bizans imparatoru tarafından fener kulesi olarak yaptırılmış. Cenevizliler onarmış,taşa çevirmişler. Türkler onarmışlar rasathane olarak kullanılmış ve günümüze kadar gelmiş. Hezarfen kanat takıp buradan Üsküdar'a kadar uçmuş.İnsan tepeden süzülen martılara bakınca Hezarfen olmak istiyor ve aklı almıyor nasıl aşıp denizi uçmuş ta Üsküdar'a.Hezarfene bu olaydan sonra saray sahip çıkıp destek olsada bir süre sonra tehlikeli bulunup sürülmüş. Allah bilir kafasında neler vardı daha :)

Bir de Ümit Yaşar Oğuzcan'ın oğlu Vedat'ın hikayesini taşır kule. Vedat deyince aklıma Halit Ziya Uşaklıgil'in oğlu Halil Vedad gelir. İntiharla sonuçlanan acı yaşamı....

Ümit Yaşar,sık sık intihara kalkışırmış. Hatta şair olan babası onun için bu dizeleri yazmış.
"Bak bu dünya ne güzel,bu sitem ne diye
 Ettim ben adımı sana hediye
 Mutluyum ey oğul,babanım diye
 Çarptırma hicvinle cezaya beni"

Ve yıllar sonra Ümit Yaşar intihar eden oğlu için ;

Pırıl pırıl bir yaz günüydü.
Aydınlıktı, güzeldi dünya.
Bir adam düştü o gün Galata Kulesi'nden
Kendini bir anda bıraktı boşluğa.
Ömrünün baharında
Bütün umutlarıyla birlikte
Paramparça oldu
Bir adam düştü Galata Kulesi'nden
Bu adam benim oğlumdu.

Gencecikti Vedat,
Işıl ışıldı gözleri
İçi
Bütün insanlar için sevgiyle doluydu
Çıktı apansız o dönülmez yolculuğa
Kendini bir anda bıraktı boşluğa
Söndü güneş, karardı yeryüzü bütün
Zaman durdu
Bir adam düştü Galata Kulesinden
Bu adam benim oğlumdu.

" Açarken ufkunda güller alevden "
Çıktı, her günkü gibi gülerek evden
Kimseye belli etmedi içindeki yangını
Yürüdü, kendinden emin
Sonsuzluğa doğru
Galata Kulesinde bekliyordu ecel
Bir fincan kahve, bir kadeh konyak
Ölüm yolcusunun son arzusuydu bu
Bir adam düştü Galata Kulesi'nden
Bu adam benim oğlumdu.

Küçücüktü bir zaman,
Kucağıma alır ninniler söylerdim ona
Uyu oğlum, uyu oğlum, ninni
Bir daha uyanmamak üzere uyudu Vedat
6 Haziran 1973
Galata Kulesi'nden bir adam attı kendini
Bu nankör insanlara
Bu kalleş dünyaya inat
Şimdi yine bir ninni söylüyorum ona
" Uyan oğlum, uyan oğlum, uyan Vedat "



Rivayete göre öldükten sonra Vedatın elindeki notta "İntihar öyle edilmez,böyle edilir baba" yazar.


Galata kulesi giriş ücreti, T.C. vatarndaşı için 6 tl, turistler için 12 tl.

Hiç yorum yok: