28 Nisan 2010 Çarşamba

Ne Dersin Azizim

Bu sene Devlet Tiyatroları'nın tüm oyunlarını izlemeye adadım kendimi sanırım.Profesyonel'e Konya gezisinden dolayı gidememiştim,çok güzel bir oyunmuş.Zaten oyun hiiççç önemli değil.Yetkin Dikinciler sahnede sadece dursa bile öylece izlenir.Allah neler yaratıyor deyip oyunumuza geçiyorum.

Birkaç arkadaşımın kanına girerek baya önceden oyuna biletleri aldım.Aziz Nesin'in oyunu olduğu için iyi bir oyun olduğunu düşünerek bütün kızlar toplanıp gittik.Yine kalabalıktı tiyatro.Arkadaşım çok şaşırdı bu sanat aşkına.Alışırsın deyip geçiştirdim :)

Sonunda oyun başladı,oyunun başı çok bilindik bir Hababam Sınıfı esprisiyle başladı.Bu espri Rıfat Ilgaz'ın mı Aziz Nesin'in mi bilemedim.Ama Hababam Sınıfı'ndan alışık olduğumuz için gülemedim maalesef.Oyuna gitsenizde pek gülmeyeceğiniz için espriyi anlayatım.Hani okula müfettiş gelir ama soracağı sorular bellidir.İstanbul'u kim fethetti,Süleymaniye Camii'ni kim yaptı gibi sorular sorar.Öğrencilerde sırasıyla cevapları ezberler.Müfettiş gelir Şaban'ı kaldırır sorar.Şaban şaşırır,derken müfettişde azıcık kafayı oynatır,delirerek sınıftan çıkar.İşte bu espriye filmde çok güleriz ama ben oyunda sadece zoraki bir tebessümle kaldım.Oyunun sonrasının da pek komik olduğunu söyleyemeyeceğim.Yalnız salonun bir kısmı kahkaha krizine girdi,bir kısmı gayet sakindi.Demek ki her esprinin bir kitlesi oluyor veya bazıları kendini gülmeye ayarlayınca ne olsa gülüyor.Ve utanarak söylüyorum ki uyku moduna geçtiğim anlar oldu :) Arkadaşım benim o halime oyundan daha fazla güldü.Bir de erkek oyuncuların çorap renkleri mor,kırmızı,yeşil gibi canlı renklerdi.İlk başta birini farkettim,meğerse hepsi canlı renkleri tercih etmiş.Oyuna renk katmak istemişler sanırım.

Oyunculuklar gayet iyiydi,çok başarılı buldum.Ama oyun için maalesef sıkıcı diyeceğim.Belki de Aziz Nesin'in nükteli hikayelerini daha önce çok yerlerde gördüğüm içindir.Eğer bu esprilerle ilk defa karşılaşıyor olsaydım çok daha keyifli olurdu.
Önyargılı olmayın izleyin ve görün.Belki kahkaha kısmından olursunuz.Oyun 3 saat sürüyor,bilginiz olsun.



Ne Dersin Azizim?




Günlük yaşamımıza, bugünden düne Aziz Nesin’ in buruk mizahı ve eleştirisiyle bir bakış atan oyunu Yücel Erten sahneye koyuyor. Nesin’ in Kütüphaneler dolduran geniş külliyatından, hiç eskimeyen taşlamalar ve öyküler, müzik ve dansla bir arada sunuluyor.

Yazan: Aziz Nesin
Uyarlama ve Reji: Yücel Erten
Dekor Tasarımı: Nurettin Özkönü
Kostüm Tasarımı: Mihriban Oran
Işık Tasarımı: Yakup Çartık
Müzik: Sabri Tuluğ Tırpan
Dans Düzeni: Salima Sökmen
Dramaturg: Selen Korad Birkiye
Yönetmen Yrd.: Sündüz Haşar


Oyuncular:
Atsız Karaduman
Ali İpin
Hakan Vanlı
Burak Şentürk
Mahmut Gökgöz
Hülya Çelik
Ozan Uçar
Aylin Uzunlar

Hiç yorum yok: